2016-04-16

"Mały Książę" w cytatach.

Doszłam do wniosku, że nie ma sensu pisać recenzji na temat książki, o której słyszeli już wszyscy. Oczywiście czasami muszę dodać swoje pięć groszy do ogólnego zachwytu, ale tym razem postanowiłam zamiast opisywania tego, co czułam czytając po raz kolejny Małego Księcia, wstawić kilka cytatów, które mnie spodobały się najbardziej. Wrzućcie swoje ulubione zdania z różnych książek, czy też powiedzonka osób, które znacie. Myślę, że to ciekawa alternatywa :)


Dorośli są zakochani w cyfrach. Jeżeli opowiadacie im o nowym przyjacielu, nigdy nie spytają o rzeczy najważniejsze. Nigdy nie usłyszycie: "Jaki jest dźwięk jego głosu? W co lubi się bawić? Czy zbiera motyle?". Oni spytają się was: "Ile ma lat? Ilu ma braci? Ile waży? Ile zarabia jego ojciec?". Wówczas dopiero sądzą, że coś wiedzą o waszym przyjacielu. - strona 19

Pewnego dnia oglądałem zachód słońca czterdzieści trzy razy - powiedział Mały Książę, a w chwilę później dodał: - Wiesz, gdy jest bardzo smutno, to kocha się zachody słońca. - strona 27

Nie potrafiłem jej zrozumieć. Powinienem sądzić ją według czynów, a nie słów. Czarowała mnie pięknem i zapachem. Nie powinienem nigdy od niej uciec. Powinienem odnaleźć w niej czułość pod pokrywką małych przebiegłostek. Kwiaty mają w sobie tyle sprzeczności. Lecz byłem za młody, aby umieć ją kochać. - strona 33

Znacznie trudniej jest sądzić siebie niż bliźniego. Jeśli potrafisz dobrze siebie osądzić, będziesz naprawdę mądry. - strona 40

Gdzie są ludzie? - zaczął znowu Mały Książę. - Czuję się trochę samotny na pustyni... - strona 60

Lecz jeżeli mnie oswoisz, będziemy się nawzajem potrzebować. Będziesz dla mnie jedyny na świecie. I ja będę dla ciebie jedyny na świecie. - strona 68

Poznaje się tylko to, co się oswoi - powiedział lis. - Ludzie mają zbyt mało czasu, aby cokolwiek poznać. Kupują w sklepach rzeczy gotowe. A ponieważ nie ma magazynów z przyjaciółmi, więc ludzie nie mają przyjaciół. Jeśli chcesz mieć przyjaciela, oswój mnie! - strona 69

Dobrze widzi się tylko sercem. Najważniejsze jest niewidoczne dla oczu. - strona 72

Stajesz się odpowiedzialny na zawsze za to, co oswoiłeś. - strona 74

Lecz oczy są ślepe. Szukać należy sercem. - strona 81

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz