2015-05-10

#141 Recenzja na szybko: "Geek Girl. Modelka z przypadku", "Z innej bajki"



Holly Smale, Geek Girl. Modelka z przypadku, Wydawnictwo Jaguar, 320 s.

Okładka pochodzi ze strony Wydawcy.
Fabuła tejże powieści jest dosyć prosta. Nie znajdziecie w niej zawiłych wątków i zaskakujących zwrotów akcji. Ot, świetna książka na jeden, dwa wieczory. Czasami lubię przeczytać niezobowiązującą lekturę, a Geek Girl idealnie wpasowuje się. Jest to przezabawna, czasami nawet głupiutka opowieść o Harriet, o której po polsku można by powiedzieć, że jest kujonką. Pewnego dnia wybiera się z przyjaciółką na targi modowe, chociaż z tą dziedziną ona sama nie chce mieć nic wspólnego. Niestety wyjazd okazuje się totalną katastrofą z niecodziennym skutkiem. Uwielbiam autorkę za to, że stworzyła tak lekką oraz zabawną powieść, bo nie często zdarza mi się na takie natknąć. Ewidentnie bawi się swoimi bohaterami i wrzuca ich na głęboką wodę! Uwielbiam każdą postać z tej książki, bo czuję, że gdyby kogoś zabrakło ta powieść nie byłaby pełna. Modelka z przypadku to trafiona w dziesiątkę historia, po którą warto sięgnąć by się zrelaksować.


Jodi Picoult/Samantha Van Leer, Z innej bajki, Wydawnictwo Prószyński i S-ka, 312 s.

Okładka pochodzi ze strony Wydawcy.
Z innej bajki to powieść, na którą miałam ochotę już od dawna! Od kiedy tylko przeczytałam opis wiedziałam, że to powieść, jakiej potrzebuję, dlatego, gdy zobaczyłam ją w bibliotece bez chwili wahania wypożyczyłam ją, a następnie przeczytałam. Delilah McPhee to bohaterka, jakich wiele w literaturze. Mieszka z mamą, rówieśnicy w szkole jej nie lubią i ma jedną przyjaciółkę. Dosyć typowe. Jej wielką pasją są książki, które uwielbia czytać. Pewnego dnia w szkolnej bibliotece znalazła egzemplarz bajki pod tytułem Z innej bajki, od tamtej pory nie może rozstać się z tym konkretnym egzemplarzem. Podczas czytania (po raz kolejny) bohaterka zauważa zmianę, która istotnie wpłynie na jej życie. Ta powieść nie tylko oczarowuje fabułą, ale również cudownym wykonaniem. Pomiędzy rozdziałami czytelnik może zapoznać się z treścią bajki, którą uwielbia Delilah, na dodatek może obejrzeć przepiękne ilustracje, które przedstawiają bohaterów. Z innej bajki jest powieścią dopieszczoną pod każdym względem – wizualnym oraz literackim. Nie każda książka może pochwalić się tak fantastycznie wykreowanymi bohaterami, niezwykłą fabułą oraz miłym, delikatnym oraz pięknym wątkiem miłosnym. Aż do ostatniej strony byłam oczarowana oraz zaskoczona wydarzeniami.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz