2014-05-12

Everyday music #4: Niezgodna: oficjalny soundtrack

źródło

Ekranizację Niezgodnej Veronicy Roth miałam przyjemność obejrzeć już jakiś czas temu. Razem z koleżankami wybrałyśmy się jako koneserki męskiego piękna by podziwiać Theo Jamesa, który w filmie wcielił się w rolę Cztery. Jednak nie na tym chcę się dzisiaj skupić. Seans należał do tych udanych, podczas oglądania przeżywałam przeróżne emocje i chociaż nie do końca ogarniałam kto jest kim to całość wspominam pozytywnie. Emocje, które się wówczas we mnie narodziły nie były tylko skutkiem gnającej akcji, ale również muzyki. W sumie to głównie dzięki niej miałam ciarki i czułam to paraliżujące zimno, gdy słyszę coś co mi się spodoba.

Piosenki umieszczone na soundtracku nie należą do tych, których słucham na co dzień. Gdy dowiedziałam się, że znajduje się na nim między innymi twórczość Ellie Goulding byłam lekko przerażona. Artystka ta nie należy do moich ulubionych, jej głos mnie irytuje, ale po przesłuchaniu tego krążka mogę śmiało stwierdzić, że między nami nawiązała się mała nić porozumienia. Chociaż w Beating Hearts piszczy strasznie to ta piosenka, oprócz I need you M83, należy do moich ulubionych. Hanging on nie jest też takie złe. Żywy i energiczny utwór, który z chęcią przesłuchuję. Kojarzy mi się z bieganiem. (Tak, ja i moje skojarzenia xD)

Skoro wspomniałam już o M83 – zawsze wydawało mi się, że to taki bardzo hipsterski zespół i nie tykałam się ich muzyki. Wolałam żyć w swoim spokojnym świecie, pełnym bezpiecznych książek i odcięta od coraz to nowszych subkultur. Szczerze napiszę, że jestem zachwycona utworem, który można usłyszeć na soundtracku! Delikatne dźwięki połączone z lekkim śpiewem przywodzą mi na myśl zachód słońca w lecie. To takie bajkowe, na dodatek ten uroczy tekst, który nie zabija ilością zwrotek i refrenów. Melodia, która rozwija się a następnie powoli gaśnie jest w tym przypadku naprawdę czymś magicznym.

Did you really want the war?
All the fields that I have drawn
Line make it get old
Burn the words they learn

Gdzieś pośrodku, między dobrymi a niekoniecznie udanymi utworami wstawiłam I won’t let you go Snow Patrol. Ten utwór kojarzy mi się z twórczością Coldplay. W pierwszej chwili, gdy tego słuchałam miałam wrażenie jakbym właśnie był to utwór tego zespołu. Dodatkowo piosenka ta wydaje mi się bardzo „radiowa”, a do końca sama nie wiem czy to dobrze czy raczej na odwrót. Przesłuchać przesłucham, ale nie żywię do niej większych nadziei i uczuć.

I won't let you go
So don't let go of me

Piosenkami, które zupełnie mi się nie spodobały to te rapowane. Rap i hip hop zdecydowanie nie należy do gatunków, które wpasowałby się w mój gust muzyczny. Rozczarowujący jest dla mnie utwór Tame Impala, Kendrick Lamar pod tytułem Backwards. O ile początek jest obiecujący to ten chamsko następujący rap skutecznie mnie odstrasza. Dodatkowo pierwsze minuty kojarzą mi się z sagą Zmierzch, wydaje mi się, że podobnie brzmiąca melodia została również i tam użyta. Mogę się mylić, a moje skojarzenia czasami są dziwne i absurdalne. Następnym utworem jest In Distress A$AP ROCKY i Gessffelstein, od samego początku nie potrafię zdzierżyć tej piosenki. Pewnie dlatego, że nie lubię takiego typu muzyki. No cóż.

Sam film jest mocny, pełen galopujących wydarzeń, które następują jeden po drugim. Całej gamy bohaterów, walki dobra ze złem i chęci przeciwstawienia się systemowi. Dlatego, w moim odczuciu, pasują w nim utwory delikatne, lekkie i, jakby, kruche. Uważam, że większość piosenek znajdujących się na soundtracku są świetne, chociaż nie o wszystkich napisałam. Myślę, że również dobrze nadają się do czytania. Może niektórzy, jak ja, podczas lektury lubią słuchać muzyki a ta ścieżka nadaje się idealnie.


Dziewięciu utworów z soundtracku możecie posłuchać dzięki aplikacji Spotify lub znaleźć rozszerzone wersje na youtube.

Lista utworów:
1. Find You - Zedd, Matthew Koma, Miriam Bryant
2. Beating Heart - Ellie Goulding
3. Fight for You - Pia Mia, Chance The Rapper
4. Hanging On - Ellie Goulding
5. I Won't Let You Go - Snow Patrol
6. Run Boy Run - Woodkid
7. Backwards - Tame Impala, Kendrick Lamar
8. I Need You - M83
9. In Distress - A$AP Rocky, Gesaffelstein
10. Lost and Found - Pretty Lights
11. Stranger - Skrillex, KillaGraham, Sam Dew
12. Dream Machines - Big Deal
13. Dead in the Water - Ellie Goulding

9 komentarzy:

  1. Muszę sie za książkę wziąć xD

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja tak samo jak Natalia, muszę wreszcie przeczytać książkę :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Czytałam książkę i oglądałam film, o czym już doskonale wiesz. I jak zobaczyłam ten post, uśmiechnęłam się. Kiedy go przeczytałam, śmiałam się w głos :D A czemu? Bo po raz kolejny się zgadzamy. Ellie Goulding strasznie piszczy i kiedy słyszę ją na Esce TV, wyłączam telewizor albo zmieniam kanał, ale piosenka w filmie nie była zła. Moją uwagę też przyciągnął utwór "I need you" i "I won't let you go", odstraszyło mnie rapowanie... Ta zgodność jest nieco przerażająca :D
    A oprócz wymienionych przez Ciebie, strasznie podoba mi się też "Run Boy Run" Woodkid :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetny sundrack, zwłaszcza Ellie, której normalnie nie słucham :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zjadło mi literkę *soundrack :)

      Usuń
  5. Co tu dużo mówić - film daje radę, zarowno jak ekranizacja i jak samodzielna produkcja. Cały seans siedziałam jak na szpilkach, a trzeba przyznać, że i muzyka idealnie współgrała z całością.

    OdpowiedzUsuń
  6. Film uważam za nawet dobry, jednak książkę ciągle uważam za oo wiele lepszą. Soundtrack też jest dość przyzwoity. Ale tak się zastanawiam w którym momencie było tam "Run boy run" ?? Musze jeszcze raz obejrzeć :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Czytałam książkę, potem obejrzałam film. Rzeczywiście, soundtrack to jednak z mocnych stron ekranizacji :) Wszystkie piosenki mi się podobały, nie wiem która najbardziej.

    OdpowiedzUsuń
  8. "Koneserki męskiego piękna" I like it! :D

    OdpowiedzUsuń