2013-12-08

#58 Iza Korsaj - "Kostka"

źródło

Autor: Iza Korsaj
Tytuł: Kostka
Ilość stron: 304
Moja ocena: 5/6
Forma: książka

Nie ukrywam, że psychologia to ta dziedzina, która bardzo mnie fascynuje. Uwielbiam obserwować ludzi oraz ich zachowania a także to, co ich kieruje ku temu, by w taki a nie inny sposób się zachować. To niesamowicie ciekawe. Ludzki umysł jest chyba jednym z najlepszych urządzeń, jeśli mogę to tak nazwać. Często zastanawia mnie to, dlaczego ludzie popełniają przeróżne zbrodnie, trzymają kogoś w piwnicy przez wiele lat.



W naszym świecie przewija się wiele, skomplikowanych lub nie uczuć. A gdyby … nikt nic nie czuł? Jak wyglądałoby wówczas życie?

Nasza rodzima autorka na podstawie swojej postaci w książce Kostka pokazuje jak zachowuje się człowiek, który nie czuje nic. Uczucia są mu zbędne do dalszej egzystencji a jedyne na czym się skupia to Naprawa. Jednak nie aut czy motorów, ale ludzi. Co z tego wyniknie?

Powiem szczerze, że trudno mi cokolwiek napisać na temat tejże pozycji wydawniczej. Jakieś kilka godzin temu przeczytałam ostatnią kartkę i jestem pod ogromnym wrażeniem talentu jaki zaprezentowała autorka na łamach tej powieści.

Może na początek i rozgrzewkę napiszę coś na temat fabuły. Otóż w pierwszej części pod tytułem Jerry poznajemy tak mi się wydaje jedną z ważniejszych postaci, które się pojawiły.
Spotykamy go, gdy ucieka przez ciemny las. Miałam wrażenie, że autorka wykreowała pierwszą z “złych” charakterów, niestety byłam w błędzie. Następnie za sprawą retrospekcji czytelnik dowiaduje się dlaczego bohater ucieka. Okazuje się, że pewne towarzystwo czekało na niego by potem oddać go całkiem innemu człowiekowi. Komuś, kto twierdzi, że potrafi go Naprawić.
Doktor Marvin Cross to dość dziwna postać. Urzekająca w tym jaki jest a na dodatek oryginalna. Nigdy nie spotkałam się z podobnym typem człowieka i mam nadzieję, że nie będzie mi to dane. Całkowicie wyprany z uczuć człowiek i rzeczywiście - psychopata. Uważa siebie za inżyniera Naprawy ludzkiego ciała, jednak od jakiegoś czasu planuje znacznie inną formę swojej działalności.

Kostka tak na prawdę opowiada historię dwóch mężczyzn, każdy z nich ma jakieś tajemnice i grzeszki na swoim koncie. Nie są idealni, ale w końcu kto na tym świecie jest idealny?
Raczej nikt.

Marvin to szokująca i nieprzewidywalna postać, która ma wszystko ułożone. Dzięki temu jest niezwykle genialnym bohaterem i jednym z lepiej wykreowanych, którego miałam okazję spotkać.

Pani Korsaj pisze zagadkami, tak na prawdę do samego wydarzenia nie wiemy jaki plan opracował doktor Cross, ale jedno jest pewne - nie będzie to zbyt piękne. Autorka zastosowała chyba wszystkie dostępne rodzaje narracji, dzięki czemu historia jest ciekawie opowiedziana. Jedno jest pewne - historia ta nie nudzi a czytelnik pragnie więcej i więcej.

Nie ma sensu opowiadać Wam więcej na temat fabuły, bo moim zdaniem to zbyteczne. Kostkę trzeba samemu przeżyć. Jednak każde wydarzenie ma coś wspólnego z nowym a zarazem szalonym projektem doktora. Czy mu to się uda? Jaki będzie wynik?

To niezwykła historia, której kontynuacji nie mogę się wprost doczekać.


Polecam!


Za książkę dziękuję Autorce, Wydawnictwu oraz prowadzącym akcję:

16 komentarzy:

  1. Nie mogę powiedzieć, że lubię psychologię, ani też, że jej nie lubię. Ważne, gdy książka pokazuje emocje, wewnętrzne rozterki i dramaty bohaterów, ale przesada denerwuje mnie. Myślę, że ta powieść może być całkiem dobra, ale chyba na razie po nią sięgnę :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Łooł... Słyszałam, że to niezła pozycja, ale żeby aż tak... Nie mogę się doczekać aż wpadnie w moje łapki *.* Nie będę mogła teraz spać po nocach przez Ciebie, kusicielko :D

    Całusy, Nats ^^

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kto kusi ten kusi, ty bardziej!
      Hahah, takie z nas demony :P

      Ściskam, Czarny Kapturek <3

      Usuń
  3. A ja zastanawiałam się co ludzie widzą w tej książce :) chyba muszę ją przeczytać :) świetna recenzja :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Muszę sięgnąć po tę pozycję, widzę prawie same pozytywne opinie.

    OdpowiedzUsuń
  5. Tak się cieszę, że są polscy autorzy, którzy potrafią tak dobrze, jak wynika z twojej recenzji, pisać :) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  6. Książka zdecydowanie warta polecenia :) I nie zapominajmy, że Marvin jest nieskończenie dobrym człowiekiem. W końcu pomaga innym :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Zauważam, że "Kostka" zbiera same pozytywne opinie na blogach, które obserwuję. Skusiłaś mnie tymi sposobami narracji - lubię gdy jest to przeprowadzone sprawnie i z tego, co z Twojej recenzji wynika - autorce się ów zabieg udał. Z chęcią rzucę okiem.
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Mnie książka równie bardzo się spodobała :) Jedna z najciekawszych książek polskiej autorki, moim zdaniem :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Mmmmm... może być ciekawie. Poszukam w bibliotece. :D
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  10. Mmmmm... może być ciekawie. Poszukam w bibliotece.jeux bmx

    OdpowiedzUsuń