2013-08-18

Liebster Award



„Nominacja do Liebster Award jest otrzymywana od innego blogera w ramach uznania za „dobrze wykonaną robotę”. Jest przyznawana dla blogów o mniejszej liczbie obserwatorów, więc daje możliwość ich rozpowszechnienia. Po odebraniu nagrody należy odpowiedzieć na 11 pytań otrzymanych od osoby, która cię nominowała. Następnie Ty nominujesz 11 osób (informujesz ich o tym) oraz zadajesz im 11 pytań. Nie wolno nominować bloga, który cię nominował.”

Pierwsza nominacja od Camillie Eve


Ile możesz wytrzymać bez czytania?
To zależy od tego ile mam spraw na głowie. Kiedy jest szkoła czytam tylko w weekendy, ale też nie zawsze. :)

Twoja ulubiona seria książek?
A mogę trzy?
- Dary Anioła C.Clare,
- Żelazny Dwór J.Kagawa,
- Wampiry z Morganville R.Caine

Więcej kupujesz książek czy wypożyczasz?
Oczywiście, że wypożyczam.

Twoje ulubione czasopismo?
Znowu trzy :P
- Kukbuk
- Kuchnia
- Świat wiedzy

Co sądzisz o ebookach i czytnikach?
Moim zdaniem to świetna alternatywa dla opasłych tomisk. Nie mam nic przeciwko, oprócz tego, że nie pachną papierem. :)

Jakieś hobby poza czytaniem i pisaniem bloga?
Lubię gotować i piec ciasta oraz jeść. Spotykanie z przyjaciółmi też wchodzi w hobby?

Jakie miejsca odwiedziłeś/aś w te wakacje i które najbardziej ci się podobało?
Byłam u mojego brata, kilka razy wyskoczyłam na zakupy do Słupska oraz smażyłam się na plaży w Ustce. Zdecydowanie Ustka. :)

Książka, w której pokładałaś duże nadzieje, a cię zawiodła?
Może nie duże, ale miałam nadzieję, że będzie to hit. Mam kilka takich książek, m.in. Nefilim T. Sniegowskiego, Demony. Pokusa L. Desrochers, Delirium L. Oliver

Ulubiony, niezawodny i najukochańszy autor?
Jakub Ćwiek, Cassandra Clare, Rachel Caine, Eric-Emmanuel Schmitt

Ile czasu dziennie poświęcasz na czytanie?
Zależy ile go mam. :)

Co obecnie czytasz?
Magia ukryta w kamieniu



Nominacja od Night Flower

Czy jakaś książka sprawiła, że Twoje nastawienie do świata zmieniło się? Jeśli tak, jaka to książka i co w Tobie zmieniła?
Wiele książek ma na mnie jakiś wpływ, większy lub mniejszy. Jednak ostatnio miałam okazję przeczytać książkę Conora Grennana pod tytułem Mali książęta, dzięki której odkryłam chęć do poznawania świata oraz problemów, które spotykają innych. Chciałabym pomagać ludziom, jednak wszystko w swoim czasie. Mam taką nadzieję. :)

Ile książek masz w swojej biblioteczce?
Jakoś ponad 100 razem ze słownikami i encyklopediami.

Jaki jest Twój ulubiony cytat?
Może Bóg istnieje, a może nie. Tak czy inaczej, jesteśmy zdani na siebie.

Ile przeczytałeś książek?
W tym roku ok. 60.

Jaka jest Twoja ulubiona książka i dlaczego?
Moją ulubioną książką jest Miasto Kości Cassandry Clare, to dzięki tej książce dowiedziałam się co lubię najbardziej w historiach i czego mam szukać w bibliotece. Zawsze byłam jakaś zagubiona i czegoś mi brakowało, a w niej było wszystko o czym marzyłam. To było w 2009 roku. :)

Czy oprócz książek czytasz komiksy?
Trochę trudno mi się przyznać, ale uwielbiam Giganty! Szczególnie te historyjki, w których występuje Sknerus McKwacz.

Twój ulubiony autor to?
Jakub Ćwiek, Cassandra Clare, Rachel Caine, Eric-Emmanuel Schmitt

Jeśli miałbyś zaprzyjaźnić się z jednym z bohaterów książkowych, kogo byś wybrał i dlaczego?
Trudne pytanie...chyba wybrałabym Magnusa z Miasta Kości, dlatego że jest najbarwniejszą postacią całej serii! Ma poczucie humoru i nie boi się być sobą. :)

Postać książkowa, której z pewnością nie chciałbyś poznać w życiu realnym?
O jeżu, pierwsza postać, która wpadła mi na myśl to Scarlett!

Ile pieniędzy jesteś w stanie wydać na książki?
Tyle iloma dysponuję. :)

Jaki jest Twój ulubiony gatunek literacki?
Nie mam ulubionego. Czytam wszystko co wpadnie mi w ręce, jednak kiedyś ograniczałam się tylko do paranormal romance. :x


Pytania od Any


E-book czy książka papierowa? Co wolicie czytać, a może obie?
Lubię to i to. Nie ma dla mnie różnicy. Prawie :)

Ulubione miejsce i czas do czytania?
Czas - od wczesnego ranka do popołudnia, miejsce - moje łóżko <3

Książka, którą bardzo chcieliście przeczytać, ale jeszcze wam się to nie udało?
Ostatnia spowiedź oraz Prawdziwa historia Włada Palownika

Czy zdarzyło się wam kupić/wybrać książkę tylko z powodu okładki? Jaka to była książka?
Duma i uprzedzenie i zombie

Macie problem z przechowywaniem książek? Gdzie jest ich zaszczytne miejsce?
Mam dwie półki i tam jest ich miejsce. Nie mogą stać już w rzędzie, bo trochę się uzbierało, więc muszę je trochę upychać. :) Z łóżka mam widok na moje ulubione książeczki <3

Ulubiona książka z dzieciństwa?
Od zawsze uwielbiałam i nadal uwielbiam Martynkę

Czym kierujecie się przy wyborze książek?
Przede wszystkim intuicją i recenzjami. Jeśli przeczytałam wiele pozytywnych opinii + moja intuicja podpowiada mi, że spodoba mi się dana pozycja - biorę!

Jeśli moglibyście zostać postacią/stworzeniem z jednej z książek, kogo/co byście wybrali i dlaczego?
Teraz tak sobie myślę, że z chęcią należałabym do bandy Dzwoneczka z Chłopców Jakuba Ćwieka. Dlaczego? Bo wiem, że z nimi bym się nie nudziła. :)

Jak zaczęła się wasza przygoda z pisaniem bloga? (Wiem, że to samo pytanie zadała Kate PPC, ale chciałabym wiedzieć jak to wygląda u was)
Kieeeedyś w odległych czasach prowadziłam bloga na onecie ze streszczeniami książek, ale usunęłam. Potem miałam "pamiętniki" i pisałam swoje opowiadania, dla których też miałam blogi. Wszystko usunęłam, a potem razem założyłyśmy mhroczne książki, a teraz jestem na swoim, czyli mój kochany ewridej buk <3

Czy współpracujecie z jakimś wydawnictwem/portalem? Jak oceniacie tą współprace?
Współpracuję. Dla mnie super! Jeszcze lepiej się czułam jak dostałam propozycję od Wydawnictwa Borgis, pierwszy raz w mojej karierze blogowej zdarzyło się, że to przedstawiciel wydawnictwa napisał do mnie! :)

Czy macie czas, aby powiedzmy przynajmniej tak raz/dwa razy w tygodniu odwiedzić wszystkie blogi obserwowane przez siebie? A może macie jakąś garstkę ulubionych i tylko tam zaglądacie, a do reszty sporadycznie?
Wchodzę codziennie na bloggera i wybieram posty na liście, które najbardziej mnie interesują. Lecz istnieją takie blogi, które komentuję prawie w każdej notce, albo po prostu czytam, bo tak mi się wszystko spodoba i nie mam nic do powiedzenia od siebie.

Dziękuję dziewczyny za nominację i pozwólcie wszyscy, że ja swoich pytań zadawać nie będę. Dużo osób wzięło już udział w tej zabawie. :)

Pozdrawiam serdecznie,
Czarny Kapturek

11 komentarzy:

  1. Przy kilku odpowiedziach - normalnie jakbym swoje czytała :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Też uwielbiam Żelazny dwór! :D A bez czytania wytrzymać nie mogę - codziennie czytam. A np. problem z przechowywaniem książek właśnie się pojawia - niby też mam widok z łóżka na nie, ale już nie mam miejsca na półkach...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A na parapecie? Ja często kładę tam książki :D

      Usuń
  3. Też uwielbiam Dary Anioła, a Magnus jest jednym z moich ulubionych bohaterów tej serii.
    Ja wkrótce chyba będe musiała zacząć układać książki na parapety i do szuflad :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Byle nie do szuflad! Niech każdy je widzi! :P

      Usuń
  4. 100? Ze mnie to jest biedak, bo książek nie mam prawie wcale. Wszystko wypożyczam : )

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też wiele wypożyczam, ale kupuję na wyprzedażach lub dostaję od rodziny + egz. do recenzji. :)

      Usuń
  5. Super. Ja brałam już udział w tej zabawie. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nominowałam Cię do kolejnej zabawy. :)

      http://ksiazkamojprzyjaciel.blogspot.com/2013/08/the-versatile-blogger.html

      Usuń
  6. Ooo, a ja nie brałam w tym udziału... :(
    Ale lubię czytać takie ciekawostki! I... Ja też kocham Morganville!

    OdpowiedzUsuń