2012-07-18

#4 Eden Maguire - „(Nie)Umarli. Księga 2. Arizona”


Tytuł: „(Nie)Umarli. Księga 2. Arizona”
Autor: Eden Maguire
Wydawca: Egmont Polska Sp. z o.o.
Liczba stron: 280


Czy zastanawialiście się nad tym kim będziecie po śmierci? Kupką prochu w urnie, zgniłym ciałem w trumnie, a może zombie? Eden Maguire w swojej książce opowiada nam historię kilku zombie (nie, nie takich co jedzą ludzkie mózgi), w drugiej części tej serii nasza bohaterka – Darina – pomaga rozwiązać zagadkę śmierci Arizony.
Arizona była piękna, młoda i bogata; czego chcieć więcej? Owszem, nie miała przyjaciół i była bardzo tajemnicza. Według śledztwa popełniła samobójstwo w jeziorze Hartmann, ale czy na pewno? Przecież umiała znakomicie pływać. Dzięki śledztwu Dariny możemy zajrzeć w głąb życia rodziny pięknej Arizony. Dowiemy się o jej małym bracie – Ravenie, a także o jej chłopaku (o którym zresztą nikt nie wiedział) – Kyle. Tylko dlaczego nikt o nich nie wiedział? Dlaczego sama Arizona nie mówiła o tym otwarcie tuż po swojej śmierci?
Na to i na wiele innych pytań dostaniecie odpowiedź, czytając „(Nie)Umarłych” Eden Maguire.
Teraz pytanie brzmi czy warto? Zależy. Jeśli przeczytaliście pierwszą część i jesteście nadal ciekawi co wydarzy się z pozostałymi „zombie”, a także co będzie z Dariną i Phoenix’em to tak, polecam. Jednak bardzo irytowało mnie zakochanie głównej bohaterki, czyli Dariny, która porzucała wszystko, żeby tylko pomóc (Nie)Umarłym i spotkać się z miłością swojego życia. Nie raz jej zachowanie było, dla mnie, tak denerwujące, że miałam ochotę rzucić książką o ścianę. Początek nie zachwyca, jednak z rozdziału na rozdział akcja nabiera rozpędu.
Eden Maguire zrobiła doktorat z literatury angielskiej na Uniwersytecie w Birmingham, obecnie mieszka w Yorkshire Dales z dwiema córkami, koniem Merlinem, psem i kotem.
Jej pasją są podróże, uwielbia chodzić po kościołach i świątyniach, galeriach i parkach, a od czasu do czasu także do modnych butików na Fifth Avenue i Polach Elizejskich. Eden interesuje się kinem i teatrem, a także historią sztuki i malarstwem.Większą część roku spędza na ranczo w Kolorado, gdzie jeździ konno po górach – co jest jej wizją doskonałego szczęścia, bo jak mówi: „Wsadźcie mnie na konia i wskażcie góry – gdzie znajdę mój własny, prywatny raj”.

Na serię o (Nie)Umarłych składają się następujące części:
  1. (Nie)Umarli. Księga 1: Jonas
  2. (Nie)Umarli. Księga 2: Arizona
  3. (Nie)Umarli. Księga 3: Summer
  4. (Nie)Umarli. Księga 4: Phoenix
Moja ocena: 3+/6

7 komentarzy:

  1. Jakoś nie ciągnie mnie do tej serii. W ostatnim czasie w ogóle nie mam chęci na tego typu powieści ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Pierwszą część czytałam, a nad drugą się jeszcze zastanawiam (:

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie czytałam pierwszej części. Ale jak widzę, nie warto. Więc sie nie skuszę, bo i tak czasu nie ma, żeby za życia przeczytac tyle książek, ile by się chciało. ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Pierwsza czytalam i mam nawet na polce a druga jak pewno znajde w bibliotece to wypozycze. :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Słyszałam wiele o tomie pierwszym, ale opinie były albo średnie, albo niepozytywne, więc daruję sobie :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Pierwsza częśc była średnia, ale podobało mi się kilka fragmentów. Tą częśc może kiedyś w przyszłości przeczytam.

    OdpowiedzUsuń
  7. Raczej nie sięgnę po tę serię.

    OdpowiedzUsuń