2012-07-04

#3 Cecily von Ziegesar - "Plotkara"


Tytuł: „Plotkara”
Autor: Cecily von Ziegesar
Wydawca: Amber
Liczba stron: 223


Nie wiem czy straciłam, czy zyskałam oglądając najpierw pierwszy sezon kultowego serialu dla młodzieży pod tytułem: „Plotkara”. Serial sam w sobie był dosyć ciekawy, ale ja fanką seriali nie jestem, więc po pierwszym sezonie sobie odpuściłam. Dużo, dużo później dowiedziałam się, że produkcja ta została wyprodukowana na podstawie książki. Będąc niedawno w bibliotece w samym koncie zauważyłam właśnie tę serię, a na dodatek była dostępna część pierwsza! Głos w mojej głowie powiedział mi, że muszę ją wziąć i tak zrobiłam.

Być pięknym, młodym i bogatym…myślę, że każdy z nas, potajemnie, marzy to takim czymś.
Pierwsza część serii Cecily von Ziegesar pokazuje nam jak żyje młodzież na Upper East Side.
Serena van der Woodsen wróciła z szkoły z internatem. Na jej temat pojawiają się coraz to nowe, ale niemiłe plotki. Tylko ona zna prawdę. Na dodatek jej najlepsza przyjaciółka, Blair, nie chce się z nią zadawać. Chcielibyście tak? Ja nie, dlatego też nasza bohaterka szuka nowych znajomych. Poznaje Jenny, młodszą od niej dziewczynę, której brat jest po uszy zakochany w pannie van der Woodsen.

Książka moim zdaniem jest dosyć płytka, nie ma w niej żadnych moralnych wartości, które mógłby być przekazywane ludziom w moim wieku. Chyba, że „zaliczenie kogoś” to priorytet w dzisiejszych czasach, tak jak w tej książce. Wszystko kręci się wokół seksu i braku lojalności wobec innych. Ach! Nie obyłoby się bez alkoholizmu i palenia „zakazanych ziół”. Książka nie jest zła, ale moim najbliższym nigdy bym jej nie poleciła. Lekka, napisana zbyt łatwym językiem i BARDZO RÓŻNIĄCA SIĘ OD SERIALU! Także nie spodziewajcie się, że znajdziecie to samo w serialu, jedynie nazwiska będą się zgadzać i jedna sytuacja, która miała zdarzenie w książce i serialu, ale o tym wam wspominać nie będę.

Czy chcecie przeczytać tę książkę? Wybór należy do was, ale nie nastawiajcie się na ambitną lekturę. : )

Moja ocena: 2/6

3 komentarze:

  1. Zawsze idąc do biblioteki nadziewam się na "Plotkarę", ale do tej pory nie miałam w planach jej przeczytać i chyba tak zostanie (:

    OdpowiedzUsuń
  2. Czytałam tę książkę, jednak w tym wypadku serial dużo bardziej mi się podobał.

    OdpowiedzUsuń
  3. To "moje" wyzwanie, więc raczej po nią sięgnę. Kiedyś.

    OdpowiedzUsuń